Studia Podyplomowe Przedsiębiorstwo w Dobie Rozbudowy Potencjału Obronnego

Studia Podyplomowe Przedsiębiorstwo w Dobie Rozbudowy Potencjału Obronnego przygotowują specjalistów do zarządzania projektami obronnymi, dostarczając praktycznej wiedzy z zakresu pozyskiwania sprzętu, uzbrojenia, finansowania zakupów oraz transferu technologii i cyberbezpieczeństwa w sektorze obronnym.

Atuty kierunku
Piramida z flagą na szczycie ikona

PIONIERSKI KIERUNEK
– są to pierwsze studia podyplomowe w Polsce, które kompleksowo łączą wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz sektora obronnego
 

Pieczęć zatwierdzenie ikona

WSPÓŁCZESNE WYZWANIA
– zdobyta wiedza odpowiada wyzwaniom, przed którymi stoją przedsiębiorstwa związane z branżą obronną

Mówienie i pisanie ikona

UZNANI SPECJALIŚCI
– prowadzący to uznani specjaliści z zakresu zarządzania, przedstawiciele Sił Zbrojnych RP oraz praktycy sektora obronnego
 

Dlaczego warto?

  • Zdobycie unikalnej wiedzy z zakresu obronności – poznasz szczegółowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem sektora obronnego, w tym procesy pozyskiwania sprzętu wojskowego i zarządzania projektami.
  • Praktyczne podejście do zarządzania – nauczysz się negocjować umowy, zarządzać ryzykiem oraz wdrażać innowacje w sektorze obronnym, co pozwoli Ci efektywnie działać w wymagającym środowisku.
  • Cyberbezpieczeństwo i ochrona informacji – poznasz kluczowe aspekty bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach sektora obronnego, w tym jak zapewnić skuteczną ochronę danych i systemów.
  • Ekspercka kadra z Sił Zbrojnych RP oraz praktyków w sektorze obronności – program realizowany jest przy współpracy z uznanymi przedstawicielami Sił Zbrojnych RP, co gwarantuje wysoki poziom merytoryczny i praktyczny.
  • Nowoczesne podejście do finansowania – zdobędziesz wiedzę na temat finansowania projektów obronnych, w tym funduszy Venture Capital i instrumentów finansowych dostępnych dla przemysłu obronnego.
  • Transfer technologii i innowacji – nauczysz się, jak efektywnie przeprowadzać transfer technologii i komercjalizować innowacje w przedsiębiorstwach sektora obronnego.
  • Networking i współpraca – poznasz ekspertów i liderów z branży, co otworzy przed Tobą możliwości współpracy.
  • Przygotowanie do wyzwań współczesnej obronności – program skupia się na aktualnych zagrożeniach i wyzwaniach, z którymi mierzy się przemysł obronny, przygotowując Cię do działania w przyszłościowych projektach.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Przedsiębiorstwo w Dobie Rozbudowy Potencjału Obronnego skierowane są przede wszystkim do:

  • menedżerów, specjalistów oraz pracowników przedsiębiorstw sektora obronnego i bezpieczeństwa,
  • osób zaangażowanych w procesy pozyskiwania sprzętu wojskowego, zarządzania projektami obronnymi oraz transferu technologii,
  • pracowników odpowiedzialnych za finansowanie działalności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa,
  • przedstawicieli administracji publicznej, instytucji rządowych i samorządowych współpracujących z sektorem obronnym,
  • osób odpowiedzialnych za tworzenie strategii i polityk w zakresie bezpieczeństwa narodowego,
  • przedsiębiorców oraz osób rozwijających działalność gospodarczą w branżach związanych z obronnością,
  • osób zainteresowanych pogłębianiem wiedzy na temat funkcjonowania przemysłu obronnego w kontekście rozbudowy potencjału obronnego państwa.

Rekomendacje

Z wielką przyjemnością zapraszam Państwa do udziału w Studiach Podyplomowych Przedsiębiorstwo w Dobie Rozbudowy Potencjału Obronnego, które są unikalną propozycją na polskim rynku edukacyjnym. Program został stworzony z myślą o osobach, które chcą nie tylko zdobyć specjalistyczną wiedzę w zakresie obronności, ale przede wszystkim rozwijać umiejętności zarządzania w dynamicznym i wymagającym środowisku sektora obronnego. Studia te łączą teorię z praktyką, dzięki współpracy z uznanymi przedstawicielami Sił Zbrojnych RP oraz liderami branży obronnej. Nasi słuchacze będą mieli okazję zdobyć nie tylko wiedzę dotyczącą pozyskiwania sprzętu wojskowego i zarządzania projektami, ale również umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa, transferu technologii i innowacji, które są niezbędne do skutecznego funkcjonowania na rynku obronnym. Zapraszam serdecznie do dołączenia do tej prestiżowej grupy profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje i wnieść realny wkład w rozbudowę potencjału obronnego naszego kraju.

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH
kierownik studiów

Program

  • Wprowadzenie w problematykę obronności i bezpieczeństwa
  • ystem pozyskiwania sprzętu wojskowego
  • Formy współpracy w realizacji umów na sprzęt wojskowy
  • Budowa potencjału w ramach Podstawowego Interesu Bezpieczeństwa Państwa
  • Transfer technologii i jego absorpcja w przedsiębiorstwie
  • Finansowanie w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
  • Ochrona interesów Skarbu Państwa
  • Bezpieczeństwo w przedsiębiorstwie sektora obronnego
  • Funkcjonowanie podmiotów przemysłu obronnego
  • Warsztaty praktyczne

Kierownik studiów

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH
wicedyrektor
kierownik
Instytut Przedsiębiorstwa
Zakład Przedsiębiorczości i Otoczenia Biznesu

Uznany ekspert w dziedzinie strategicznego zarządzania personelem, coachingu oraz rozwoju kompetencji pracowników. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu nowoczesnych form rozwoju kompetencji w środowisku zawodowym, wykorzystując podejście design thinking oraz innowacyjne strategie zarządzania zasobami ludzkimi. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy, które zdobywała zarówno w Polsce, jak i za granicą, jest cenionym ekspertem w zarządzaniu złożonymi projektami szkoleniowymi i doradczymi. Jej zaangażowanie w międzynarodowe projekty edukacyjne i naukowe sprawia, że posiada szeroką perspektywę, która wzbogaca programy studiów, które prowadzi. 

Wykładowcy

wykladowca studia podyplomowe
prof. dr hab. Maria Aluchna

Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu, zarządzania strategicznego i grup kapitałowych. Stypendystka m.in. Deutscher Akademischer Austauschdienst, Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Prowadzi zajęcia z nadzoru korporacyjnego i zarządzania strategicznego, a także z zakresu wybranych zagadnień zarządzania, ładu korporacyjnego i relacji inwestorskich na studiach licencjackich, magisterskich, doktoranckich, podyplomowych i MBA oraz w ramach szkoleń dla przedsiębiorstw. 

Adam Duda
gen. bryg. (rez.) dr Adam Duda

Generał Brygady (rez.). Ma ponad 30-letnie doświadczenie w gospodarowaniu środkami finansowymi oraz kierowaniu procesami logistycznymi w Siłach Zbrojnych. Jako szef sztabu dywizji przez 5 lat kierował działalnością organizacyjno-kadrową, rozpoznawczą, operacyjną, logistyczną, współpracą cywilno-wojskową oraz dowodzeniem i łącznością dywizji. Ponadto ma doświadczenie w realizacji zabezpieczenia logistycznego, w tym materiałowego, technicznego i transportowego jednostek wojskowych.  

Spoiler title
 

Adam zna specyfikę polskiego rynku obronnego oraz procedury zakupowe sektora rządowego. Współpracował również bezpośrednio z firmami branży zbrojeniowej z kraju i z zagranicy. Jest specjalistą w zakresie prawa zamówień publicznych w Polsce i Unii Europejskiej oraz procedur FMS/DCS w USA. Odpowiadał za proces pozyskiwania uzbrojenia i sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych RP, prowadził fazy analityczno-koncepcyjne i opracowywał studia wykonalności oraz wymagania techniczne, podpisywał umowy na dostawy sprzętu wojskowego, nadzorował projekty badawczo-rozwojowe, kierował audytem  i wdrażaniem kontroli zarządczej. Adam ma wysoko rozwinięte umiejętności pracy w środowisku międzynarodowym. Przez trzy lata był członkiem rady nadzorczej NATO Support and Procurement Agency (NSPA) w Luksemburgu. W 2007 roku uczestniczył w operacji Iraqi Freedom. Służąc przez ponad 20 lat w jednostkach bojowych uczestniczył w wielu ćwiczeniach w kraju i za granicą. W 2022 roku wykładał też w Baltic Defence College w Tartu (Estonia).

Andżelika Kuźnar
dr hab. Andżelika Kuźnar, prof. SGH

Profesor uczelni w Instytucie Ekonomii Międzynarodowej Kolegium Gospodarki Światowej SGH. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na ekonomii międzynarodowej. Prowadzi badania dotyczące m. in. międzynarodowego handlu (produktami wiedzy, usługami, dobrami wysokiej techniki), polityki handlowej, integracji gospodarczej oraz firm wielonarodowych. Ważnym obszarem jej działalności naukowej są handlowe aspekty praw własności intelektualnej.

Spoiler title
 

Autorka i współautorka podręczników, monografii i artykułów naukowych, redaktor naukowy monografii. W 2018 r. za książkę pt. „Międzynarodowy handel produktami wiedzy” PTE przyznało jej Nagrodę im. Prof. Edwarda Lipińskiego. Regularnie uczestniczy w corocznych konferencjach międzynarodowych European Trade Study Group. Prowadzi wykłady z ekonomii międzynarodowej, firm wielonarodowych w gospodarce światowej, usług w gospodarce światowej (po polsku i angielsku). Wykłada także gościnne za granicą (m.in. w Toulouse Business School, Tecnológico de Monterrey, Université Catholique de Lillle). Stypendystka Dekaban-Liddle Senior Fellowship. Odbyła staże naukowe w University of Oxford, University of Glasgow, University of Strathclyde. Wyróżniana nagrodami Rektora SGH za osiągniecia naukowe, dydaktyczne i organizacyjne. Przez dwie kadencje była członkiem Senatu SGH. Jest przewodniczącą Rady programowej kierunku MSG

Agata Lulewicz Sas zdjęcie
dr hab. Agata Lulewicz-Sas, prof. SGH

Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim, zrównoważony rozwó j, ESG, społeczna odpowiedzialność przedsiebiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, zintegrowane systemy zarzadzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001.

Spoiler title
 

 Realizowała ponad 20 projektów naukowo-badawczych i dydaktycznych w charakterze kierownika i wykonawcy.  Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.

Michał Marciniak
gen. bryg. dr inż. Michał Marciniak

Z dniem 1 stycznia 2022 r., decyzją Ministra Obrony Narodowej, został wyznaczony na stanowisko Zastępcy Szefa Agencji Uzbrojenia a jednocześnie Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej do spraw Budowy Systemu Zintegrowanej Obrony Przeciwlotniczej i Przeciwrakietowej. Przez ostatnie lata brał udział w większości kluczowych zakupów sprzętu i uzbrojenia ze wszystkich kluczowych kierunków geograficznych. W latach 2017–2021 pełnił funkcję Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej do spraw Pozyskania i Wdrożenia do Sił Zbrojnych RP Systemu WISŁA. 

Spoiler title
 

W latach 2008–2010 służył w Departamencie Zaopatrywania Sił Zbrojnych na stanowisku starszego specjalisty Oddziału Obsługi Zagranicznej, gdzie pełnił służbę do czasu sformowania Inspektoratu Uzbrojenia. W Inspektoracie Uzbrojenia zajmował kolejno stanowiska szefa Wydziału Programów Uzbrojenia oraz zastępcy szefa Szefostwa Techniki Lotniczej. Służbę zawodową rozpoczął w 2000 r. w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego na stanowisku inżyniera klucza a w kolejnych latach realizował zadania służbowe na stanowiskach dowódcy klucza, szefa służby oraz szefa sekcji. W trakcie służby wojskowej systematycznie podnosił swoje kwalifikacje zawodowe podczas wielu specjalistycznych kursów i szkoleń, w tym ukończył m.in. studia podyplomowe na Akademii Obrony Narodowej na kierunku Zarządzanie Lotnictwem oraz kurs w Defense Institute of Security Assistance Management w Stanach Zjednoczonych. Ponadto w 2019 r. uzyskał stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych, w dyscyplinie inżynieria mechaniczna, w zakresie eksploatacji techniki lotniczej. Jest absolwentem Wydziału Uzbrojenia i Lotnictwa Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku mechatronika, w specjalności osprzęt samolotów i śmigłowców oraz Podyplomowych Studiów Polityki Obronnej na Akademii Sztuki Wojennej. Za bardzo dobre wyniki w realizacji zadań służbowych odznaczony Złotym Medalem „Za zasługi dla Obronności Kraju” oraz Srebrnym Medalem „Siły Zbrojne w służbie Ojczyzny”. Specjalizuje się w zarządzaniu programami/projektami modernizacji Sił Zbrojnych RP oraz pozyskiwaniu sprzętu wojskowego na potrzeby Sił Zbrojnych RP.

Dorota Niedziółka
dr hab. Dorota Niedziółka, prof. SGH

Prorektor ds. rozwoju oraz kierownik Katedry Geografii Ekonomicznej KNoP. Absolwentka SGH, gdzie uzyskała również stopień doktora na podstawie rozprawy „Powiązanie infrastruktury celnej z infrastrukturą techniczną w Polsce”. Rozprawę habilitacyjną poświęciła regionalizacji rynków energii. Członek Senatu SGH oraz Senackiej Komisji Programowej. W pracy badawczej koncentruje się na zagadnieniach transformacji energetycznej, bezpieczeństwa energetycznego, rynków energii, geografii ekonomicznej, regionalizacji i globalizacji.

Mikołaj Pindelski zdjęcie
dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Doktorat uzyskał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Adiunkt i kierownik podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą oraz Zarządzania Produktami i Usługami w SGH. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej i trenerskiej. Ekspert w projektach tworzenia i zarządzania zespołami sprzedaży, marketingu, rozwijania kompetencji pracowników oraz tworzenia i realizacji strategii sprzedaży, badań zaangażowania i satysfakcji pracowników.

gen. bryg. (rez.) Włodzimierz Nowak

Generał Brygady (Rez.) z imponującą karierą obejmującą zarówno sektor wojskowy jak i cywilny. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z nowymi technologiami  i cyberbezpieczeństwem, włącznie z wyzwaniami jakie niesie technologia kwantowa, AI, Smart City itp. W czasie służby wojskowej w latach 1981–2016, Włodzimierz zajmował kilka stanowisk kierowniczych, demonstrując swoją wiedzę i zaangażowanie. W latach 2013–2016 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej w Ministerstwie Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej. 

Spoiler title
 

Na tym stanowisku odegrał kluczową rolę w projektowaniu i realizacji programu „Regionalny Program Pomocy Bezpieczeństwa 2020”. W latach 2020–2013 był zastępcą dowódcy i Szefem Sztabu NATO CIS. Zapewniał kluczowe wsparcie w zakresie komunikacji i systemów informatycznych w misjach NATO, w tym ISAF, KFOR, EUFOR, Active Endeavor oraz Ocean Shield, a także w misjach w Libii i operacjach na granicy turecko-syryjskiej. Po przejściu do sektora prywatnego, w latach 2017–2020, Włodzimierz był członkiem Zarządu T-Mobile Polska. Na tym stanowisku objął funkcję Dyrektora ds. Prawnych, Bezpieczeństwa i Zgodności. Odegrał kluczową rolę w tworzeniu i wdrażaniu wewnętrznych procedur bezpieczeństwa oraz w opracowywaniu produktów dla klientów. Skutecznie wprowadził nowe środki bezpieczeństwa w celu ochrony urządzeń mobilnych, w tym modemów, tabletów, telefonów komórkowych i urządzeń IoT. Włodzimierz przewodniczył również zespołowi Managed Risk Committee and Crisis Team w T-Mobile Polska, zapewniając skuteczną reakcję na potencjalne zagrożenia. Dodatkowo, blisko współpracował z instytucjami rządowymi, takimi jak Ministerstwo Cyfryzacji oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Monika Raulinajtys-Grzybek,
dr hab. Monika Raulinajtys-Grzybek, prof. SGH

Kieruje pracami badawczo-dydaktycznymi zespołu Katedry Rachunkowości Menedżerskiej. Prowadzi zajęcia z zakresu rachunkowości, rachunkowości zarządczej oraz rachunku kosztów, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Jako kierownik licznych projektów badawczych na szczeblu krajowym i międzynarodowym, w tym finansowanych ze środków unijnych (EU4Health, FERS, PO WER, PO KL), specjalizuje się w zagadnieniach związanych z finansowaniem opieki zdrowotnej oraz zarządzaniem procesowym w organizacjach. 

Spoiler title
 

Prof. Raulinajtys-Grzybek współpracuje z podmiotami leczniczymi jako konsultantka w zakresie controllingu i zarządzania procesowego, a także zasiada w Radach Społecznych. Jest również członkinią Rady Taryfikacji I kadencji przy Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Wykładała na takich uczelniach, jak University of Mauritius, University of Sarajevo, Vilnius Gediminas Technical University, University of Economics – Varna, Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin oraz Universität Stuttgart.

Waldemar Rogowski zdjęcie
dr hab. Waldemar Rogowski, prof. SGH

Wieloletni praktyk gospodarczy – dyrektor departamentów ryzyka i klientów korporacyjnych wiodących instytucji finansowych. Obecnie główny analityk w Biurze Informacji Kredytowej. Przez wiele lat ekspert ONZ ds. rozwoju przemysłowego UNIDO oraz konsultant Banku Światowego. Autor lub współautor ponad 130 publikacji z dziedziny finansów przedsiębiorstwa monografii oraz artykułów publikowanych w renomowanych czasopismach polsko i anglojęzycznych.

płk dr inż. Mariusz Soczyński
Sławomir Winch zdjęcie
dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH

Socjolog, doktor nauk ekonomicznych z zakresu organizacji i zarządzania. Kierownik Zakładu Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Problematyka prac naukowych koncentruje się na kwestiach kulturowych uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem. Z tej perspektywy analizowane są procesy przywództwa, negocjacji oraz zachowań organizacyjnych. 

Spoiler title
 

Prowadzone przedmioty to: zarządzanie,  zarządzanie z perspektywy HR Biznes Partner, negocjacje w zespołąch projektowych, zarządzanie i negocjacje w organizacjach wielokulturowych. W dorobku naukowym należy podkreslić realizację ilościowych i jakościowych badań empirycznych.  Innym aspektem pracy zawodowej jest praca szkoleniowo-doradcza dla blisko stu przedsiębiorstw handlowo-usługowo-produkcyjnych.

 Krzysztof Senger
dr Krzysztof Senger

Ekspert w zakresie finansowania inwestycji i handlu międzynarodowego, w ostatnich latach koncentrował się na rozwiązaniach finansowych dla sektora zbrojeniowego. Największe doświadczenie zdobył współpracując z inwestorami i producentami z Korei Południowej oraz Stanów Zjednoczonych. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych, pracy z inwestorami zagranicznymi oraz funduszami inwestycyjnymi.

Spoiler title
 

Obecnie jest członkiem zarządu Funduszu Inwestycyjnego Inicjatywy Trójmorza, a w BGK koordynuje finansowaniami projektów strategicznych. W latach 2016–2020 pełnił funkcję wiceprezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, gdzie odpowiadał za pozyskiwanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Krzysztof zdobył również doświadczenie w konsultingu (PwC, Deloitte) w obszarze Venture Capital oraz finansowania projektów B+R.

Joanna Żukowska
dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH

Uznany ekspert w dziedzinie strategicznego zarządzania personelem, coachingu oraz rozwoju kompetencji pracowników. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu nowoczesnych form rozwoju kompetencji w środowisku zawodowym, wykorzystując podejście design thinking oraz innowacyjne strategie zarządzania zasobami ludzkimi. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy, które zdobywała zarówno w Polsce, jak i za granicą, jest cenionym ekspertem w zarządzaniu złożonymi projektami szkoleniowymi i doradczymi. 

Spoiler title
 

Jej zaangażowanie w międzynarodowe projekty edukacyjne i naukowe sprawia, że posiada szeroką perspektywę, która wzbogaca programy studiów, które prowadzi. 

Tomasz Smoczyński
dr Tomasz Soczyński

Doświadczonym ekspert w obszarze Privacy-Enhancing Technologies (PETs), czyli technologii zwiększających prywatność. Posiada szeroką wiedzę i doświadczenie w dziedzinie bezpieczeństwa przetwarzania danych, zabezpieczeń systemów informatycznych, bezpieczeństwa informacji oraz zagadnień prywatności. Jest również ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) w kontekście cyberbezpieczeństwa. Tomasz Soczyński jest informatykiem, który uzyskał tytuł doktora nauk prawnych, pisząc pracę dotyczącą standardów ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. 

Spoiler title
 

Jako specjalista w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, posiada uprawnienia audytora wiodącego ISO 27001, co czyni go ekspertem w obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji. Tomasz ma szerokie doświadczenie zarówno w administracji publicznej, pełniąc funkcję Dyrektora IT w UODO, jak i Zastępcy Dyrektora IT w Kancelarii Sejmu. Jego unikalne kompetencje obejmują nie tylko znajomość technicznych aspektów cyberbezpieczeństwa, ale także regulacje prawne i dokumentowanie zgodności. Dzięki tej kombinacji wiedzy technicznej i prawnej, dr Soczyński oferuje praktyczne podejście do zarządzania ryzykiem oraz ochrony danych, będąc jednocześnie uznanym doradcą i liderem w obszarze IT i cyberbezpieczeństwa. Doradza organizacjom w zakresie automatyzacji wykrywania i reagowania na zagrożenia przy pomocy AI, co pozwala na szybsze i bardziej efektywne zarządzanie incydentami bezpieczeństwa. Jego ekspertyza obejmuje również obszary takie jak szyfrowanie post-kwantowe, ochrona danych osobowych oraz audyty zgodności z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa informacji. Pełnił funkcje: Wicedyrektora Ośrodka Informatyki Kancelarii Sejmu, Dyrektora Departamentu Nowych Technologii w UODO, Dyrektora Departamentu Informatyki w UODO Specjalizacje: Robotyzacji procesów (RPA), Privacy-Enhancing Technologies (PETs), Cyberbezpieczeństwo technologii kwantowych i kosmicznych 

Kamil Gemra zdjęcie
dr Kamil Gemra

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów, adiunkt w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Partner zarządzający agencji relacji inwestorskich InnerValue oraz wiceprezes Partners & Ventures, autoryzowanego doradcy rynku NewConnect i Catalyst. Stypendysta Akademii Liderów Rynku Kapitałowego fundacji im. Lesława A. Pagi.

Dariusz Wasiak
dr Dariusz Wasiak

Ekspert w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego, bezpieczeństwa informacji oraz ochrony danych osobowych. Mediator sądowy w postępowaniach karnych, cywilnych i administracyjnych. Specjalizuje się w bezpieczeństwie informacji, w tym ochronie danych osobowych oraz dostępie do informacji publicznej i prawie do prywatności. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa, w tym wykorzystywania klauzul limitacyjnych oraz bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych. 

Spoiler title
 

Praktyk z zakresu efektywnego realizowania ochrony danych i innych informacji prawnie chronionych. Doświadczenie oparte na współpracy z administracją samorządową, służbami mundurowymi jako konsultant i IOD, a także w spółkach kapitałowych jako doradca, ABI i IOD oraz audytor dla podmiotów certyfikujących i wdrożeniowych. Uczestnik licznych szkoleń tematycznych oraz realizator kilku projektów wdrożeniowych z zakresu RODO, bezpieczeństwa informacji, w tym obsługi zgłoszeń i zapewnienia poufności sygnalistom. Audytor zintegrowanego systemu zarządzania według norm ISO 14001, ISO 27001, ISO 45001, ISO 9001, OHSAS1800. Pełnomocnik wg ISO 9001. Compliance Officer wg normy ISO 19600 oraz ISO 37001. Audytor wewnętrzny i wiodący dla systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji według normy ISO 27001 oraz zarządzania ciągłością działania według normy ISO 22301.Absolwent studiów na kierunkach: prawo, zarządzanie bezpieczeństwem, ekonomia menadżerska, zarządzanie kadrami oraz ochrona danych osobowych, a także cyberbezpieczeństwo i zarządzanie bezpieczeństwem informacji. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. Doktor nauk prawnych. Mediator sądowy w sprawach karnych i cywilnych oraz biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu z dziedziny bezpieczeństwo informacji. Wspólnik w Leximum Jabłoński i Wspólnicy sp. z o.o. sp. k.

Mariusz Lipski zdjęice
dr Mariusz Lipski

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Stosunki Międzynarodowe. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse. Zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze bankowości korporacyjnej, zdobyte na stanowiskach specjalistycznych oraz menadżerskich w czołowych bankach w Polsce.

Krzysztof Wiater
dr Krzysztof Wiater

Doświadczony doradca strategiczny w branży obronnej, z solidnym trzydziestoletnim doświadczeniem. Znany z umiejętności adaptacji do różnorodnych wyzwań, ma niebywały talent do analizy danych i rozpoznawania potrzeb klientów, identyfikowania ryzyk i szukania nowych możliwości. Jego kompetencje obejmują wszystkie etapy życia projektu – od kształtowania polityki i strategii, poprzez zarządzanie programami, budżetowanie, aż po rozwój  technologii. Krzysztof ma szeroką wiedzę na temat zarządzania cyklem życia, transferu technologii oraz zawiłości zobowiązań offsetowych, w tym strukturyzowania, realizacji i kredytowania. 

Spoiler title
 

Pracował przy kluczowych projektach i programach w bezpieczeństwa narodowego (m.in. Wisła 1 i Wisła 2) i zyskał opinię skutecznego negocjatora, który skupia się na osiąganiu rozwiązań korzystnych dla obu stron. Krzysztof ma doskonałe zrozumienie polskiego procesu zarządzania obronnością, od formułowania strategii i analizy wymagań po politykę przemysłową, planowanie programów, budżetowanie, nabywanie  i utrzymanie. Jego kompetencje są potwierdzone doświadczeniem doradztwa dla krajowych i międzynarodowych firm w transformacyjnych i strategicznie kluczowych projektach, zwłaszcza dotyczących zamówień publicznych, kontraktów offsetowych i negocjacji z Ministerstwem Obrony Narodowej. Jego działania przyczyniły się do zbudowania mocnych relacji roboczych z instytucjami publicznymi i agencjami rządowymi, co umocniło jego pozycję w świecie doradztwa obronnego.

Robert Strelau
Robert Strelau

Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami, działaniami marketingowymi oraz zespołami. Nauczyciel akademicki SGH, ściśle związany ze środowiskiem biznesowym. Pracował lub realizował projekty dla dużych i małych firm (m.in. spółki ogólnopolskie, startupy, organizacje non-profit) z sektora B2B oraz B2C w zakresie rozwoju, sprzedaży oraz marketingu.

„ ”

Rekrutacja

Trwa rekrutacja na 1. edycję studiów, która zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025. Pierwsze zajęcia rozpoczną się na początku stycznia 2025.

Studia trwają 2 semestry.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, rozumiana jako:

  • zarejestrowanie się w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dostępnym po kliknięciu przycisku: ZAPISZ SIĘ / ZALOGUJ,
  • dokonanie wpłaty czesnego (min. pierwsza rata),
  • złożenie wymaganych dokumentów.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia  (umowa zostanie przygotowana przez SGH),

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunki ukończenia studiów:

  • uczestnictwo w zajęciach, 
  • realizacja projektu odpowiadającego problematyce poruszanych zagadnień, 
  • przygotowanie pod opieką promotorów z grona wykładowców SGH pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w piątki 17:15–20:25 oraz soboty 9:30–18:30 raz lub dwa razy w miesiącu.
Terminy zjazdów w I semestrze:

  • 10–11.01.2025 r.
  • 24–25.01.2025 r.
  • 14–15.02.2025 r.
  • 21–22.02.2025 r.
  • 28.02–01.03.2025 r.
  • 14–15.03.2025 r.
  • 29–30.03.2025 r.
  • 11–12.04.2025 r.
  • 09–10.05.2025 r.
  • 23–24.05.2025 r.
  • 06–07.06.2025 r.
  • 20–21.06.2025 r.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 9000 zł (możliwe raty). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia. 

Kontakt

KIEROWNIK STUDIÓW
 dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH
Tel.: +48 513 152 172
E-mail: jzukow@sgh.waw.pl

SEKRETARZ STUDIÓW
Robert Strelau
Tel.: +48 505 449 279
E-mail: rstrel@sgh.waw.pl

Adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Przedsiębiorstwa
ul. Madalińskiego 6/8 pok. 106
02-513 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Instytut Przedsiębiorstwa
Zakład Przedsiębiorczości i Otoczenia Biznesu

REKRUTACJA TRWA

  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się w piątki 17:15–20:25 oraz w soboty 9:30–18:30, raz lub dwa razy w miesiącu.
  • Opłata za całość studiów wynosi 9000 zł (możliwe raty).
     
Joanna Żukowska
KIEROWNIK STUDIÓW

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH
Tel.: +48 513 152 172
E-mail: jzukow@sgh.waw.pl

SEKRETARZ STUDIÓW

Robert Strelau
Tel.: +48 505 449 279
E-mail: rstrel@sgh.waw.pl

 

Programy MBA i studia podyplomowe